Aktualizacja: Ślub księżniczki Eugenie i Jack'a Brooksbank.

www.dailymail.co.uk

Dzisiaj o godzinie 11:00 (12:00 polskiego czasu) rozpoczął się ślub księżniczki Eugenie i Jack'a Brooksbank w Kaplicy Św.Jerzego na terenie Zamku Windsor. Panna Młoda przyjechała w towarzystwie ojca, księcia Andrzeja, który odprowadził ją wg tradycji do ołtarza. Czekający Pan Młody był bardzo wzruszony kiedy zobaczył swoją przyszłą żonę, czemu wcale się nie dziwię, bo Eugenie wyglądała naprawdę pięknie!
Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images

Przy ołtarzu Jack powiedział Eugenie, że wygląda perfekcyjnie. Widać było po nim, że jest wzruszony i jednocześnie zestresowany. Księżniczka szybko to zauważyła i zerkała na niego ukradkiem, często przy tym się uśmiechając.
W trakcie ceremonii księżniczka Beatrice przeczytała fragment powieści ,,The Great Gatsby" napisanej przez F. Scott Fitzgeralda, który dotyczył opisu głównej postaci - Jaya Gatsby'ego. Wybór tego fragmentu nie był przypadkowy, ponieważ to księżniczka Eugenie chciała aby go przeczytano, ponieważ przypomina jej to urzekający uśmiech Jack'a.

www.rct.uk

www.rct.uk

Suknia księżniczki Eugenie została zaprojektowana i wykonana przez Petera Pilotto i Christophera De Vos z Londynu. Eugenie na tę specjalną okazję wybrała piękną tiarę Greville Emerald Kokoshnik ze szmaragdami, którą po raz ostatni nosiła Królowa Matka.

www.rct.uk

www.standard.co.uk

Kolczyki, które miała na sobie są prezentem od Jack'a, a buty zostały zaprojektowane przez Charlotte Olympia. Eugenie postanowiła nie ubierać welonu na swój ślub, co wydaje mi się dość dobrym wyborem, ponieważ miała pięknie uczesane włosy, a całość wyglądała naprawdę idealnie.

Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images

Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images
 
Embed from Getty Images

Na uroczystości oczywiście nie zabrakło rodziny królewskiej. Obecni byli: królowa Elżbieta II, książę Filip, książę i księżna Yorku (rodzice Panny Młodej), księżniczka Beatrice, książę Karol (bez Camilli, która przebywała w tym czasie w Szkocji, wypełniając królewskie obowiązki), książę i księżna Cambridge, książę i księżna Sussex, hrabia i hrabina Wessex z synem Jamesem, księżniczka Anna z mężem, Zara i Mike Tindall, Peter i Autumn Phillips, książę i księżna Gloucester, księżna i książę Michael z Kentu, książę Kentu, Frederick Windsor z żoną.

Na ślubie były także obecne znane osoby: Cara Delevingne, Robbie Williams i jego żona Ayda, Naomi Campbell, Liv Tyler oraz bliscy znajomi i przyjaciele pary.  Zdjęcia gości znajdziecie w artykule na DailyMail >>TUTAJ

Embed from Getty Images
 

Embed from Getty Images
 

Embed from Getty Images
 
Po uroczystości para udała się w stronę wyjścia Kaplicy, gdzie się pocałowali, a następnie weszli do karocy, by podczas krótkiego przejazdu przywitać mieszkańców Windsoru i wszystkich tych, którzy przyjechali specjalnie z okazji ich ślubu. 
Królowa zaprosiła wszystkich gości na uroczysty obiad, po którym księżniczka wraz z mężem pojechała DB10 Aston Martin'em do Royal Lodge, gdzie wieczorem rozpoczęli swoje przyjęcie w gronie najbliższej rodziny i przyjaciół.

www.pinterest.com

Podczas wieczornego przyjęcia weselnego księżniczka nosiła piękną jedwabną suknię od amerykańskiego projektanta Zac'a Posena.

Tort weselny: 

www.twitter.com/RoyalFamily
www.twitter.com/RoyalFamily
www.pinterest.com

Tort weselny został zaprojektowany i wykonany przez Sophie Cabot, która bardzo ciężko pracowała nad stworzeniem czerwonego aksamitu i dwóch czekoladowych biszkoptów pokrytych kremem maślanym, białym lukrem i udekorowanych cukrem z motywem jesiennym (kolorowy bluszcz). 
Eugenie po raz pierwszy usłyszała o Sophie i doświadczyła jej umiejętności poprzez swojego ojca, księcia Yorku, którego program Pitch@Palace wykorzystywał Sophie do dostarczania dekorowanych ciasteczek na ich imprezy. Jej szczególne umiejętności to cukrowe kwiaty, podczas których używa swoich technik malowania ręcznego aby tworzyć swoje małe dzieła sztuki.

www.rct.uk


Bukiet ślubny został zaprojektowany przez Rob Van Helden Floral Design, który składał się z konwalii, stefanotisu, osetu, białych róż, bluszczu i gałązek mirtu z Osborne House.


* Oficjalne zdjęcia ślubne można zobaczyć >>>TUTAJ

* Post o wystawie ślubnej w której opisałam dużo szczegółów na temat strojów oraz wypowiedzi księżniczki Eugenie można przeczytać >>>TUTAJ.

50 komentarzy

  1. Myślałam,że Beatrice przyjedzie z siostrą i będzie w bieli,ale i tak świetnie wygląda w koblacie.Ktoś wreszcie doradził jej zgrabny krój i doskonały odcień do rudych włosów.Ciekawa jestem,jak się to wszystko ułoży.

    OdpowiedzUsuń
  2. Biedna Louise. Kto pomógł jej wybrać sukienke, która tyle pod wpływem wiatru odsłoniła?! Zwolniła bym ta osobe od razu. No jak można coś takiego biednej dziewczynie zrobić, żeby jej nie zabezpieczyć. A wiatr jej tak podwinal sukienkę, że cała bieliznę było jej widać. Trzymaj się dziewczyno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam to :( Mam nadzieję, że dziewczyna się nie załamie...ale kto ma wpływ na wiatr i pogodę? Nikt.

      Usuń
  3. Eugenia wygląda przepięknie, chyba lepiej niź Meghan 😉 piękna tiara, ktoś wie coś na jej temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, Eugenia wygląda przepięknie. Na początku trochę brakowało mi welonu ale im dłużej patrzę na nią, stwierdzam że jest tak jak ma być. Piękna Panna Młoda i ta tiara

      Usuń
    2. materiał tej sukienki jest okropny

      Usuń
    3. To Greville's Kokoshnik Emerald Tiara. Należała do Królowej-Matki,ale nigdy żadna z członkiń rodziny królewskiej jej nie założyła

      Usuń
    4. Eugenia wygląda zdecydowanie ładniej niż Meghan. To zdecydowanie był najpiękniejszy ślub w BRK, wygląd Kaplicy, oprawa muzyczna i piękny powóz wszystko razem stworzyła niesamowicie bajkowy klimat. No i wzruszony Jack po prostu piękny ślub z klasą.

      Usuń
  4. Też pomyślałem, że brakuje welonu, jednak zepsułby on efekt, bez niego wygląda zjawiskowo, jak prawdziwa księżniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze odczułam rozczarowanie -jak to nie ma welonu,ale po im dłużej patrzę na piękną Eugenie,tym bardziej dostrzegam doskonałą kreację w wiktoriańskim stylu,która uwypukla jej atuty -piękne ramiona,smukłe ręce,a szmaragdy były strzałem w dziesiątkę. Nie tylko oryginalne i zaskakujące,ale również podkreślają kolor oczu.Eugenie została jedną z kolejnych królewskich panien młodych,których suknię będą zachwycać po latach. Po prostu księżniczka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ktoś wie, dlaczego nie było Kamili?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwór podał, że nie będzie Jej ze względu na obowiązki "służbowe".

      Usuń
    2. Tak....trochę to dla mnie dziwne, zwłaszcza, że takie spotkania zawsze można przełożyć, a o ślubie wiedzieli przecież nie od wczoraj. No cóż, widocznie nie miała wyjścia albo sama tak zdecydowała.

      Usuń
  7. Szkoda,że tak szybko przerwali. Eugenia pięknie, była również transmisja w UK tv ITV

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze że zrezygnowała z welonu, bo w taką pogodę byłoby to tylko utrapienie. Natomiast jak ma sie tak dobrze spięte włosy to też nawet dobrze że welonu nie było, przynajmniej nie zasłaniał ani włosów ani pieknego dekoltu z tyłu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. manifestowanie w ten sposób blizny na plecach ?????..coś nie tak chyba z pomysłem.. ciekawe co na to królowa??/ dla mnie sposob nie do przyjęcia w rodzinie królewskiej

      Usuń
    2. Nie chodziło o manifestowanie, a o wsparcie dla osób, które borykają się z taką samą choroba jak Eugenia - skoliozą. Blizna jest częścią życia księżniczki, symbolem. Na ślubie był lekarz, który operował Eugenię gdy Ta miała 12 lat. Eugenia często odwiedza szpital w którym przeszła operację aby wesprzeć psychicznie osoby, które są tam leczone. Często też pokazuje im swoją bliznę.
      Pomijając ten osobisty powód, to niby dlaczego ma chować tę bliznę? A jakby miała bliznę na twarzy to co miała by zasłaniać twarz?

      Usuń
  9. Nie wiem co sądzić o sukni Panny Młodej nie była najgorsza ale nie było też wow muszę obejrzeć więcej zdjęć
    Natomiast jestem zachwycona tiara uwielbiam szmaragdy
    Co do gości rzeczywiście dominowały ciemne stroje trochę rozczarowała mnie Meghan liczyłam że znów nas zaskoczy jakimś jaśniejszym kolorem Kate bardzo ładnie Pippa o dziwo też niezle pomimo zaawansowanej ciąży Beatrice też spodziewałam się czegoś jaśniejszego bardziej jak typowa druhna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Beatrice też spodziewałam się jaśniejszego koloru, ale jak widać nosiła sukienkę i kapelusz w kolorze przewodnim ślubu - granacie, tak jak i Louise czy spodenki paziów i dobrany wystrój Kaplicy - m.in. dywan. Z jednej strony szkoda, że nie było to coś w stylu Pippy u Kate, aczkolwiek sądząc po pogodzie idealny wybór, nie wyobrażam jej sobie w lekkiej sukieneczce na takim wietrze musiałaby mieć jakiś płaszcz albo narzutkę. Mi się podoba decyzja co do jej stroju, było skromnie, nie rzucała się w oczy a i tak było widać, że jest świadkiem dzieci kolorowi sukienki.

      Usuń
    2. A ja się cieszę, że Beatrice w końcu wyglądała dobrze! Nie wyróżniała się, miała dopasowany strój do swojej figury i wszystko tworzyło bardzo ładną stylizację.

      Usuń
  10. Kiedy Eugenie jechała w samochodzie i zobaczyłam dekolt i brak welonu,to byłam przekonana,że suknia będzie całkowicie prosta. Ale kiedy wysiadła,to pomyślałam tylko "wow"!
    Może i ciężki materiał,ale piękny krój. Spódnica i tren trochę przypomina suknię Kate.
    A tiara to piękne zaskoczenie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdenerwowanie Pana Młodego było zabawne ;)
    Ale kiedy mocno się wzruszył,to popłakałam się za niego...
    Łez przysporzył też Andrea Bocelli <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Wzruszenie Księcia Andrzeja bezcenne...

    OdpowiedzUsuń
  13. Najpiekniejsza stylizacja , najpiekniejszy slub w BRK!

    OdpowiedzUsuń
  14. Możemy liczyć na filmik i zdjęcia z przejazdu nowożeńców z Windsor Castle do Royal Lodge na przyjęcie? A jeśli tak,to o której?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem czy zostanie to pokazane ani o której :(

      Usuń
    2. https://www.youtube.com/watch?v=q7XDjtvV9BY czy o to chodzi?

      Usuń
  15. Och, tak, wzruszenie ojca panny młodej, coś wspaniałego. W każdym jego geście było widać ogromną miłość do córki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Eugenie rzeczywiście była nowoczesną panną młodą bez tego welonu i przyznam, że naprawdę wyszło jej to na dobre. Ogólnie wyglądała bardzo ładnie, choć suknia raczej nie będzie należała do moich ulubionych. Ogromny plus za "nową" tiarę, naprawdę mnie tym zaskoczyła, jak pewnie większości, którzy spodziewali się The York Tiara. Mnie bardzo przypomina tę, którą wybrała Meghan. Bardzo podoba mi się bukiet, o wystroju Kaplicy nie będę się wypowiadać, po prostu nie widziałam całego, choć jak tak patrzę na zdjęcia, to wybór tego granatowego dywanu był po prostu genialny.
    Co do samej ceremonii, której nie oglądałam na żywo, tylko potem jakieś fragmenty na Twitterze, to po Jacku było widać tremę, za to Eugenie cały czas się uśmiechała i miałam wrażenie, że chciała, żeby zrobił to samo, nie wiem, może próbowała go trochę uspokoić ;) Niestety, dygnięcie przed królową na sam koniec jej nie wyszło, jak to obejrzałam, to myślałam, że raczej się położyła na tej podłodze niż dygnęła (chociaż to może złudzenie przez tę wielką suknię).
    Ubolewam nad faktem, że nie przyjrzałam się dzieciom, oczywiście george i Charlotte, i może jeszcze Savannah, przyciągają najwięcej uwagi, ale ja miałam nadzieję zobaczyć też, jak w nowej roli sprawdzi się Mia, choć jestem pewna, że poszło jej świetnie :) Ponoć na koniec pomachała do rodziców, to musiało być urocze! Nie widziałam też tego momentu jak Charlotte podobno posłała całusa do tłumów.
    Louise rzeczywiście miała problem z tym wiatrem, mam nadzieję, że się tym nie przejmie. A czy wiesz Agnieszko lub ktoś z Was widział, jaką to "specjalną" rolę pełnił podczas ślubu James? Myślałam, że poda obrączki czy coś w tym stylu, ale chyba nie.
    I na sam koniec trochę krytyki. Przyznam, że dziwię się trochę Eugenie i Jackowi, że jednak zgodzili się (albo nalegali, bo taka wersja też się pojawiła) na transmisję ślubu. Ok, Eugenie jest księżniczką i wnuczką królowej, ale jednak zbyt wielu obowiązków nie pełni, więc dla mnie właściwie naturalne byłoby gdyby sama ceremonia była "prywatna". Według mnie wyszło to tak, jakby na siłę chciała zwrócić na siebie uwagę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam ślub na żywo i jedyne co widziałam, jeśli chodzi o "specjalną rolę Jamesa", to że szedł przed Sarah i Bea po tym jak obie przyjechały do kaplicy. A pierwszy raz James razem z rodzicami przyszli do kaplicy. Już wtedy było widać, że jest spięty więc nie wiem czy ta "specjalna" rola była czymś czego chciał.

      Usuń
    2. Ta,James "odeskortował" na miejsca Sarah i Beatrice,a Louise była "opiekunką" paziów i druhenek. Nie wiem tylko czemu nie siedziała potem z rodzicami,tylko w pierwszym rzędzie obok Zary?

      Usuń
    3. Pewnie dlatego, że rodzice i inni członkowie rodziny już zajęli swoje miejsca i łatwiej jej było usiąść w 1 rzędzie (wg mnie), kiedy przyprowadziła druhenki i paziów.

      Usuń
    4. Może dlatego, że jest wnuczką i księżniczką? Ja się nie dziwię, że chciała mieć ślub jak z bajki,liczba oglądających transmisję był imponująca, więc jak widać wzbudziła zainteresowanie. Co mi się jeszcze podobało to, że ślub ten był taki inny od tego w maju. Cudowna oprawa muzyczna, czuło się ich miłość, wzruszenie i radość, inny przebieg ceremonii. Ślub Meghan i Harrego jak dla mnie zbytnio zalatywał amerykańską kulturą, rozumiem, że to ze względu na Meghan. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że bardziej mi się to podobało od ślubu Kate i Williama. Może ta tiara mnie tak olśniła :)

      Usuń
    5. Dygnięcie było fenomenalne, wszyscy komentatorzy to podkreślali, że był to wzruszający moment, gdy Eugenia pokłoniła się Królowej i że dawno nikt nie widział takiego ukłonu w wykonaniu Panny Młodej na królewskim ślubie.

      Usuń
  17. Ach i jeszcze zapomniałam napisać, że tort rzeczywiście wyszedł jesienny, choć trochę inaczej go sobie wyobrażałam

    OdpowiedzUsuń
  18. Zastanawiam się,co dziś było nie tak z księżną Meghan-zły dzień? Zmęczenie? Stres związany ze zbliżającą się podróżą? Znów wydawała się wycofana i przygaszona. Uśmiechała się od czasu do czasu,jakby z przymusu...Nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  19. smutna ta Meghan tak jak jej strój w tym dniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sophie ubrala czarny i nikt się jej nie czepiał. Ale to Meghan i trzeba jej dogryzc co nie? Tematem przewodnim strójów był raczej zieleń i niebieski dlatego wszyscy się w to ubrali tylko Kate chciała wzbudzić atencje i pokazać swoją osobę dlatego ubrala się jak fajerwerek. Jakby Meghan się tak ubrala jak Kate to zaraz były komentarze: atencjuszka, chce żeby ona była w centrum uwagi, ubrała się jak celebryta itp. A to Kate i jej wszyskto przejdzie nie?
      A co do tego że była smutna?? Oglądaliśmy chyba inne transmisje. Rozmawiała długo z anna, śmiała się z nią, z zara, z Harrym, uśmiechała się do Kate. Potem rozmawiała z królową, Edwardem, jamesem. A na koniec szła prawie pod ramie z karolem i zartowali razem. Gdzie tu smutek? Miała się szczerzyc jak jakiś maniak? Pewnie byście powiedzieli że znowu gra i "szczerzy swe konskie zeby

      Usuń
  20. Suknia Eugenii ładna, ale nie jest to 'coś' co ''urywa'' niestety. podkresiła i tak duże ramiona księżnej. Co do dekoltu z tyłu to uważam że niestosownie to wyszło niestety...Ale to moje zdanie. Slub ogólnie ładny ale nie piękny, piekny slub miała Meghan i Kate...eh!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie. Wszyscy chcą pogrążyć Meg dlatego piszą że ślub eugieni ładniejszy chociaż to bzdura i uczucia między nimi nie było widać jak u Meg i Harryego

      Usuń
  21. Slub Eugenii owszem ładny, ale daleko mu do ślubu Meghan...tam kazdy element krzyczał...o miłości!...)))tyle było tam tajemniczości i naturalności...jak w pierwszej miłosci..o!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było potrzeby żeby wszystko krzyczało o miłości. Wystarczyło spojrzeć na ich twarze, miłość, oddanie i wzruszenie było wręcz namacalne.

      Usuń
  22. Mam pytanie Agnieszko co sądzisz o sukni ślubnej księżniczki Eugenii ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealna dla Eugenie :) wszystko mi się w niej podobało i pasowało do niej. Nie będę porównywać z innymi sukniami księżnych, bo to ciężka sprawa, dlatego, że każda z nich jest inna :)

      Usuń
  23. Na jaki adres można wysłać gratulacje? ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HRH Princess Eugenie
      Buckingham Palace
      London SW1A 1AA

      Usuń
  24. Zawsze bardzo wzrusza mnie oglądanie zdjęć ślubnych, uważam, że są one pamiątką na całe nasze życie. Słyszałam, że sporą popularnością cieszy się aktualnie również wideofilmowanie ślubu. Moja siostra wynajęła doskonałego kamerzystę na swój ślub, który nakręcił poruszającą, kreatywną relację zarówno z samego ślubu, jak i z zabawy weselnej, która trwała do samego rana.:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fantastyczne zdjęcia, widać, że książęca para miała naprawdę świetnych fotografów. Zdjęcia te wywołały we mnie niemałe wzruszenie, przed oczyma od razu stanęły mi wspomnienia z mojego własnego ślubu. Profesjonalne wideofilmowanie całej uroczystości zagwarantował nam kompetentny kamerzysta z Częstochowy, który wykonał dla nas naprawdę fantastyczną sesję. Zdjęcia ze ślubu są dla mnie bardzo istotną pamiątką, bardzo często przeglądamy te fotografie z mężem.

    OdpowiedzUsuń